Calm chaos

Ännu en sån där dag som känns otroligt lång fast ändå gick den fort! Varning för ett långt inlägg, mycket händelserik dag så jag behöver skriva av mig..

Vi började ju dagen med en promenad, Sara har sin systers hund här uppe så vi gjorde det dels för hennes skulle och dels för våran egen :) Sen mötte vi upp Fia och gick hem till tjejerna och pluggade. Vi fick typ färdigt intervjuguiderna och skickade iväg dem till våran handledare, får se vad han säger imon. Förhoppningsvis hjälper han oss att göra dem skitbra!

Sen skulle vi iväg och lämna ljudanläggning på Abf, vilket vi skulle gjort direkt efter manifestationen men då blev det strul och det fick stå hos mig. När vi satte oss i bilen kände jag hur magen började krampa och de första symtomen på den vanliga attacken kom. Försökte ignorera det och tänkte att jag kan stå ut tills vi kom hem igen, men det gick inte. Vi lämnade in grejerna och sen fick jag springa på jakt efter toa. Usch, jag blir så arg när jag missköter mig med maten och utsätter mig för sån smärta. Det kommer väl fortsätta i helgen eftersom jag under helgen ska jobba sammanlagt 24 timmar. Längar redan tills söndag då jag kan få gå och lägga mig!

Men magen var långt ifrån det värsta denna dagen. En annan grej var att Joachim fick ett jätte skumt brev. Det var adresserat till honom och under hans namn stod ”Ungdom mot rasism örebro”, detta var inte skrivet av en person utan tryckt med en stämpel, hans namn var felstavat och adressen var skriven jättedåligt och kladdigt med bläck. Poststämpeln var från Västerås så Joachim trodde det var från UMR eftersom deras kontor är i Västerås, men jag visste att vi inte väntade något ifrån dem så redan där kändes det konstigt. Han öppnar brevet och får upp 5 sidor med text på både bak och fram sida. På alla sidor är det blandat mellan artiklar från konstiga tidningar och datorskriva snuttar som handlar om muslimer, islam, talibaner m.m. och dessa utmålas som råttor, idioter m.m . som borde dö. På ett ställe står det att alla muslimer över 2 år bör dödas, de under två år har ännu inte hunnit bli smittade av dessa muslimska råttor så de kan räddas. Så sjukt så det går inte ens att beskriva. Personen som skrivit de snuttar text som fanns med var tydligt upprörd och aggressiv, vi förstår dock inte vad meningen med det hela är. Försöker personen omvända Joachim? Är det ett hot för att Joachim är antirasist?

Det visar sig snabbt att Örebro rättighetscenter också har blivit utsatt för samma sorts propaganda, mycket och ofta under en period av en och samma man. Vi vet inte om det är samma man som skickat till Joachim. Läskigt som fan är det iaf. Vi har ju fått flyers med mitt och Joachims namn och e-postadresser på, är det så denna personen har hittat honom? Ligger det ett likadant brev hemma i min brevlåda? Kommer det blir fler brev? Kommer personen hålla sig till att skicka brev eller kommer det bli läskigare? Pratade med lokalombudet för UMR som såg väldigt allvarligt på saken och absolut tyckte vi skulle polisanmäla, vilket vi gjorde. Även om polisen inte direkt kan göra något så finns detta dokumenterat, ifall något skulle hända..

Sen avslutades kvällen med att jag blev grymt irriterad. Det finns en person som ibland är med och umgås, som vräker ur sig de mest sjuka och kassa åsikter som får mig att gå i taket. Idag tittade vi på tv, Fia och Johanna började diskutera idol när de såg reklamen och började sen kolla klipp på youtube, jag satte tv:n på ljudlös för att se klippen och utifrån inget säger den här personen ”varför visar de ens handikappade, de är ju inte ens människor” när det är ett nyhetsinslag om någon tävling för funktionshindrade. Jag kan inte hålla käft när någon säger något så idiotiskt. Dock blev det ingen diskussion eftersom personen inte klarar av att bli ifrågasatt utan blir bara tyst. Jag avslutade det hela med att säga att han är en äcklig människa som ens kan ha en sådan åsikt. Gaaaaaaaaaaaah, var väl typ det jag kände. Stannade kvar en stund och sen gick jag hem. Ventilerade med Joachim och det va otroligt skönt att få ur sig allt, sen pratade vi om massa annat och nu känner jag mig lugn igen!

Imon blir det möte med handledaren, kanske lite plugg och sen tar jag tåget hem vid ett. Ska då sova några timmar innan jobbet kl. 21. På lördag blir det jobb 17-21 + 21-07 och sen ska jag inte sova utan hålla mig vaken för att vända tillbaka dygnet.. Ska hem till Monk och leka med barnen och sen ut till pappa eftersom det är fars dag. Så det blir nog inte så mycket bloggande i helgen.

Jag är så nyfiken på att se om jag också fått ett brev, mamma ska kolla min brevlåda innan jobbet imon.. Väntar med spänning..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0