Allvarligt..


Läste en blogg där en tjej skrev att hon gick till läkaren för att hon va så sjukt trött hela tiden och fick medicin för att hennes kropp inte mådde alls bra. Jag tänker på det ofta men så skyller jag på jobb, matvanor och fan vet allt för att inte ringa läkaren. Men va värt det skulle vara om det visade sig att det faktiskt är något i min kropp som inte fungerar som de ska. IBS har ju en del med saken att göra, speciellt nu eftersom all stress och nervositet i helgen fick magen att balla ur totalt och har fortfarande inte lugnat sig. Höll på hela natten så kroppen har varit helt slut hela dagen. Missade första intervjun för våran uppsats idag, inte så kul.

På tal om utbildningshelgen så var den kanon! Jag som så lätt stör mig på folk i kombination med extrem trötthet blev ju inte så lätt stundvis men jag lyckades vara social och trevlig iaf. Vi känner alla från gruppen att vi lärde oss mycket, fick inspiration och nya perspektiv. Träffade mycket roligt folk och fick ansikten på lokalombudet Jenny som haft mkt kontakt med via facebook och telefon, sånt är alltid kul och hon är en sån underbar tjej!

Först såg veckan ut att bli ganska lugn men så fick vi helt plötsligt väldigt mycket att göra.. Intervjun tjejerna gjorde idag var med rektorn och han gav oss namn till lärare vi ska intervjua + lärare som hjälper oss komma i kontakt med studenter. Så denna veckan är det fullt upp med intervjuer, förhoppningsvis 7 av 8.. Kommer bli jobbigt men det är ingen idé att dra ut på det. Intervjuande är otroligt roligt om man jämför med efterarbetet när man ska transkibera, dvs. skriva rent allt som sagts i intervjuerna.. Det om något tar tid.. Att göra analysen kommer vara ett helvete, koppla ihop svar från 9 personer är mycket mer än vi gjort innan.. Som en urusel chef jag känner hade sagt: Se det som en utmaning tjejer! Ni fixar detta!

Vi fixar det säkert, men det kommer inte bli lätt eller roligt. Kom på nu att vi kanske ska informera våran handledare om att vi haft en intervju och denna veckan ska ha resten typ.. Allt gick så fort..

Eftersom jag varit apatisk idag kan jag inte fatta att klockan är så mycket. Tänkte att jag skulle sortera tvätten jag tvättade förut, duscha, laga mat och något mer jag inte minns. Har inte fått gjort något utav det. Har stickat en mössa till lillasyster och tittat på The Big Bang Theory.. Snacka om oeffektivt.. Nya tag imon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0