Future


Mycket tankar handlar om ekonomin det kommande året, de två sista terminerna som är kvar, c-uppsatsen, pendlandet, stressen, ångesten, allt plugg. Dessa tankar finns alltid där och kommer fram i alla lägen, oavsett vad jag gör. Ibland funderar jag på vad jag ska göra om ett år. Då är jag färdig. Då är det färdigpluggat. Finns det jobb? Jag har inte tänkt på det förrän på sistone, har alltid tänkt att det är klart att det finns jobb. Och det finns det, men hur lång tid tar det innan man får en fast tjänst som man vill ha? Kommer jag jobba i Alingsås? Kan jag tänka mig att flytta igen? Ska jag sommarjobba på samma sommarjobb som nu eller ska jag söka socionom-sommarjobb och hoppas på att få in en fot?

Det läskiga är att det kommer gå så fort. När skolan väl börjar så går det i så förbaskat högt tempo som huxflux är det juni 2011 och mitt liv kan äntligen börja på riktigt. Då förestället jag mig att jag kan börja leva. Vad gör jag nu då? Jag lever ju, jag gör saker jag vill, jag mår bra och har kul. Om ett år kommer det finnas annat att kämpa för, vänta på, vilja ha och göra precis som nu. Men det känns inte så, det känns som att allt kommer vara så lugnt när plugget är över.. Läskigt att snart behöva vara vuxen och vara i arbetsvärlden på allvar.

Det jag längtar efter som mest är att oavsett vad jag jobbar med nästa sommar behöver jag inte leva så snålt och spara resten utan jag kan njuta av lönen. Det är lätt att spara pengar men det gör ont att ha mkt pengar och inte kunna röra dem. Men det är "straffet" jag får ta för att jag flyttade tillbaka till Alingsås innan jag hade pluggat färdigt. Jag ångrar det inte men detta året som är kvar kommer bli tufft. Nu ska jag snart få vänja mig vid att inte ha tid att träffa vännerna och familjen alls lika ofta, bo på två ställen, kombinera att jobba och plugga arslet av mig.




Nu är snart sista tvättmaskinen klar. Fattar inte hur torktumlaren fungerar så det får väl ligga blött tills imon så får jag hänga upp det ute..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0