Värk

Fötterna gör så satans ont.. När jag och Niclas ska till stan imon får jag nog springa in en snabbis på intersport och köpa foppa-tofflor, de jag har nu är alldeles för hårda för hälarna.

Även denna dagen har varit kanon! Imorse va jag lite förtvivlad för jag visste inte vad jag skulle göra men jag fick med mig en karl som ville hjälpas åt att skapa en skylt. Har inte använt ett sånt där bränn-verktyg som man använder när man ska bränna in text i träd sen mellanstadiets träslöjd. Var roligt faktiskt. Vi skissade och höll på en bra stund. Sen när han grejade satt jag med stickningen, jag börjar bli riktigt bra. Tabbade mig inte en enda gång! Oj vad jag ska skryta för Marie imon! Haha. Fantastiskt.

Träffade ytterligare fler bekanta från förr och spenderade eftermiddagen med dem i soffan, det blev mkt stickning och tjöt. Har jag sagt att jag gillar min praktik? Jag kanske får den att framstå väldigt slapp och meningslös, det är den inte. Jag har ju svårast för den sociala biten när det är människor som inte gärna pratar, vilket är vanligt. Man får ställa många frågor innan de är villiga att prata. Det gäller så klart inte alla, men många får man ingen direkt kontakt med och då får man kämpa med att komma igång. Sviiiiinsvårt. Jag är så kass på att starta samtal och "kallprata". Det är nog min största utmaning med praktiken.

Imon är det APT. Det blir kaka på kaka eftersom dagen avslutades med möte med den gamla och den nya chefen då mina handledare berättade om verksamheten, vilket de även ska göra imon inför den nya chefen igen + de andra verksamheterna. Men det gör inget, jag behöver höra det igen för att fatta.

Jag har för första gången i mitt liv (vad jag vet) fått eksem!!! Det är något på praktiken som jag inte tål. Det har kliat sen i måndags och idag har det kliat nästan konstant. Nu har det hårdnat och är rött. Det kan vara precis vad som helst, det finns ju hur mkt grejer som helst..

Fick skjuts hem av Johan, en av mina handledare. Några meter längre fram träffade jag Sofia från jobbet. Man blir alltid glad och flamsig med henne. Kanon sådär på eftermiddagen när man är tröött. Hon skulle iväg till Friskis & Svettis där hon är instruktör, så skulle hon komma förbi med 3 fribiljetter till mig sen så jag kan testa på innan jag bestämmer mig för att bli medlem. KANON.

När jag kom hem hade jag fått typ 10 brev. Så roligt tänkte jag. Eller hur. Fyra var från Telia så förvirringen började redan där. Dessutom va det frågetecken på ett utav dem. Förstår inte varför. Försökte återigen få igång internet, ickesanickedetfungerarinte. Ringde Telia, visade sig att det är något kopplingsfel eller vad det va så det blev en felanmälan och det ska vara fixat inom 1-3 dagar. Men det spelar ingen roll. Kommer inte ha användning för det förrän efter helgen ändå och då kommer jag säkert ändå inte sitta vid datorn mer än korta stunder som de senaste dagarna.

Ne nu har fötterna fått vila tillräckligt. Nu ska alla kläder in i klädkammaren som Anders nyss vart här och fixat. Hur skulle det gå utan honom? Svar: Inte så jäkla bra.
För första gången undrar jag hur fan jag kan ha så mkt kläder. De tar upp hela vardagsrummet/sovrummet och det känns som ett evighetsarbete. Men om 2 timmar ska det vara färdigt. Då ska jag sova. Det fixar jag ju??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0