Tur vs. Otur

Min mamma säger att jag har tur, jag håller med delvis. När det gäller flytten från Örebro till Alingsås har nästan allt fallit på plats så som jag vill.

Men, kroppen vann över psyket. Förkylning är ett faktum, ett jävligt irriterande sådant. Den gjorde natten hemsk, trodde inte det kunde bli värre men jodå, tack vare snor och magkramper gick det fan inte att sova när jag varken kan andas genom näsan, ligga på magen eller sidan. Funderar starkt på att börja käka rosenrot eller något. Eller så slutar jag sova. Vilket som, jag orkar bara inte med det meer.
Denna förkylningen förstör hela veckans planering. Speciellt det roligaste av allt som för en gångs skull går att genomföra. Men det kanske går ändå. Vi får se..

Sen till det bra: Min bovärd i Örebro ringde nyss, komiskt eftersom jag hade tänkt ringa henne. Men det hade vart lönlöst eftersom hon va på semester så det va tur att hon ringde. Vi bestämde datum för besiktning och jag håller tummarna för att jag slipper åtgärda oljefläckarna på tapeten! Och så berättade hon att människan som ska flytta in i min lägenhet är ivrig på att få flytta in tidigare så hon skulle ge mitt nummer till henne så får vi komma överrens om hur vi ska göra. Med andra ord får jag tillbaka halva hyran! Det passar perfekt in i budgeten måste jag erkänna.

Men sen hände en grej som jag ännu inte vet om det är otur eller tur. Denna datorn upptäckte en trojan, den rensades, datorn startade om och allt verkade bra. Sen dyker det upp något om en trojan igen, så vem vet om skiten är borta? Annars har jag 2 datorer med trojaner. KUL. På tal om det måste jag kontakta Dell. Är ju ganska dumt att formatera om en dator och sen sitta där utan ett windows, då kan den likaväl vara sjuk så jag iaf kan använda den som stereo.

Nu har jag börjat tröttna på att vänta.. Vill veta när jag får tillgång till Christian lägenhet så vi hinner måla om INNAN jag flyttar in. Annars skiter jag i det känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0