Runt

Det är minst sagt aktivt att leva i denna stad. Hade jag vart i Örebro nu och praktiserat hade det vart praktik-hem-praktik-hem, typ. Nu är jag ju aldrig hemma. Idag gick jag hem till Majsan igen efter jobbet för att hämta tyget, superb! Sen åkte jag och mamsen vidare till biblioteket och garnaffären :D Hihi, nu jäklar. Sen hem till familjen, mamma öppnade sina paket och blev så glad och då blev ju jag ännu gladare :) Kunde inte hålla mig från att sticka så nu är ytterligare en halsduk påbörjad.

Sen blev det en sväng till Maxi där glädjenivån sköt iväg å det vildaste. Insåg häromdagen att busskostnaden blir väldiigt hög om jag fortsätter åka på enkel-taxa så jag tänkte att jag borde tjäna på att ha ett månadskort. Jajjemen, jag tjänar typ 770 kr på det i månaden. Woho. Förhoppningsvis försvinner snön snart ändå men det verkar inte så just nu.

Dagens A-lagsmatch va spännande, domarna var extremt kassa många stunder så det blev en del gapande. Men vad vore hockey utan ilska? Höhö. Finns inget härligare än att se killarna bli förbannade och spela så det dånar. Kanonbra underhållning. Dock hade motståndarlaget en vääldigt söt målvakt, han tog av sig hjälmen vid flera tillfällen och det va inte råkigt alls. Men jag blev tillsagd på skarpen att man inte får tycka så om motståndaren, så jag fortsatte titta i smyyyg.

Nu ligger jag väldigt bekvämt i soffan och är väldigt sugen på att krype ner under täcket. Av någon konstig anledning värker det i hela överkroppen. Men det är ju inte så konstigt egentligen. Stickningen har gjort mig rätt öm i både axlar och armar, att sitta ner största delen av dagen är inte så skönt för ryggen heller. Får sluta med det på något sätt.. Inte stickningen alltså utan sittandet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0