Jahopp

Jag har tidigare klagat på att vissa dagar vart långa, jag tar tillbaka det gnället nu. För denna dagen har varit LÅNG.

Morgonen blev rätt slapp eftersom jag gick upp vid åtta och Anders, pappa och Niklas kom vid halv elva lr nåt. Mamma och Maria va iof vakna redan vid 6, men mamma gick och la sig för två timmar sen. Med de nya hyresgästerna hade jag bestämt att vi skulle lämna över nyckeln kl. 14. Vi va färdiga 12.45. Haha, alla va lika chockade när vi stod där nere och insåg att det bara tagit lite mer än en timma. Sjukt tempo.

Va skönt med tre timmars paus under resan hem, annars hade jag nog inte pallat. Men satan va mkt jobbigare det var att bära upp till tredje våning än ner från tredje våning! Det gick så bra i Örebro och jag kände knappt av min dåliga kondition. Efter tre vändor upp i Alingsås fick jag håll. Pinsamt nästan. Men det va bara att kämpa på. Jag trodde jag skulle ramla vid varje trappsteg eftersom benen vibrerade och kändes otroligt ostabila. Läskigt var det och det har ännu inte riktigt släppt. Benen är helt slut helt enkelt. Men det tog ungefär en timma att få upp allt också. Niklas och Anders var helt otroliga!!! Förstår inte vad de fick styrkan ifrån, de bar alla tunga möbler både ner och upp. Svetten rann på dem men sen när vi va färdiga var det som att de aldrig bärt något. Fascinerande.

Och hela dagen var så klart full av spydiga kommentarer och jag fick skit för minsta lilla. Haha. Men ingen kan säga att jag inte gjorde så mkt jag kunde iaf. Tog knappt några pauser, max 2 minuter och jag hade inte klarat mer utan att ramla ihop. Jag känner en sån stor tacksamhet men vet inte hur jag ska visa det. Vi är inte direkt de kramiga typerna, förutom jag och mamma då. Ska bjuda familjen på middag när allt kommit i ordning tänkte jag. Sen ska jag ju hjälpa dem att flytta så det blir ju lite återbetalning! Niklas fyller år på måndag coh eftersom han ska flytta hemifrån tänker jag vara en snäll syster och investera i något ganska dyrt som han behöver. Uppskattar han inte det kan han ta sig någonstans där solen inte skiner.

Lisa hade ingen vidare tajming, hon kom när allt var färdigt och familjen hade åkt. Men hon var till stoor hjälp eftersom hon va pigg och hade styrka kvar. Jag och Maria va helt slutkörda och kunde inte tänka varken snabbt eller logiskt så Lisa fick organisera och medla. Haha, det funkade kanon. Kom iväg en sväng till Maxi också, fick handlat lite och hämtat ut paket :D Bredbandet från Telia + gardiner som ska användas som rumsavdelare + kläder. Hoho. Va längesen jag beställde kläder. Roooligt.

Maria åkte hem för en stund sen, jag har tagit en dusch och blivit överlycklig över att ha en ordentlig duschstråle igen, den i Örebro va kleeen. Ska bara blåsa håret innan jag lägger mig. Förhoppningsvis vaknar jag inte av att Lisa ramlar in någon gång under natten ;)

Imon blir det mer stressigt än det va idag. Familjen kommer på förmiddagen/när vi kommit upp och hjälper mig med att sätta upp lampor och bord som vi inte orkade ikväll. Sen ska vi som sagt köpa present till Niklas. Jag kanske ska inhandla en tvättkorg. Får se om jag hinner. Sen är det kalas hos farmor och direkt efter det är det ishockey. Kan skippa ishockeyn men är sugen. Kommer bli galen av att springa runt här. Måste få lite distans så jag kan bestämma hur jag ska göra med saker och ting som inte fått bestämd plats än.

Det här är nog längsta inlägget i världshistorien, iaf i denna blogg. Men nu känner jag mig klarare i huvudet iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0