Första dagen

Vilken dag! Trött som satan, piggnade aldrig till. Fick börja med att svabba, vilket va precis vad som passar mig på morgonen, få göra något själv är alltid en bra början. Sen flöt dagen på väldigt fort. Underbart lugnt var det! Kommer nog älska denna praktikplats och alla andra äventyr jag ska ut på. Människorna som jobbar där är helt underbara, så avslappnade och bekväma med varandra, trots att den ena bara varit där en vecka. Riktigt skönt.

Redan på torsdag ska jag åka med på APT i Nårunga, dit även andra verksamheter som tillhör samma enhet kommer och alla ska då beskriva vad deras verksamhet gör osv. Vilken kanon start. Då kan man få lite mer grepp om vad som pågår. Det blir mkt nytt folk denna veckan. Ska se om jag kommer ihåg alla namn imon. Har lärt mig vissa, men det finns 3 Maria och 3 Marie, inte lätt. 

Direkt efter praktiken tog jag bussen hem, insåg att det är grymt segt att åka buss och att det tar 40-45 minuter för mig att komma hem. Snälla snö, försvinn så jag kan cykla!!!
Christian kom och spikade upp lite lister som han inte hann förra veckan och vi monterade isär en klädhängare han hade lämnat i klädkammaren som han ska slänga. Haha, det va en deeel skruvar i den mojängen. Men till sist gick det och jag stressade iväg upp till mamma & co eftersom storebror fyller år idag och hade lite kalas. Blev inte så lång stund, jag höll på att somna 4 gånger. Sen släppte pappa & co av mig och jag har nu lyckats få bättre ordning i köket, vardagsrummet, klädkammaren och kokat pasta till morgondagens matlåda.

Jag ska försöka få undan mer småskit och ömtåliga grejer eftersom min galning Jacoby kommer hit imon :D Längtar efter att träffa dem allihop, känns som att det va hundra år sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0