Faller på plats

Vissa dagar faller allt på plats. Idag är en sån dag. Även om jag inte är i samma sits som Anna som ska iväg till ett vaarmt land och jobba som reseledare i flera månader så känns livet rätt fantastiskt här i snön. Det hade inte vart fel att vara reseledare i Tunisien i några månader men det finns nog tid för det också om jag vill det längre fram.

Trots att jag vill städa i köket, få ordning på allt som tvättades igår och sticka har jag varit så duktig och skrivit ihop studieplanen! Den är ínte helt färdig, men det är ett utkast. Finns lite detaljer som inte kan fixas förrän jag kommer till Aktivitetshuset. Jag tänker vara duktig och låta den "vila" tills imon, läsa igenom den och redigera. Det är så man ska göra, men det gör inte jag. Av typ 4 hemtentor har jag läst igenom en innan jag skickat in dem, otroligt dåligt.

Inte nog med att jag är glad över att plugga för första gången på länge så har jag hittat massa bra litteratur jag ska hämta på bibblan imon och nästa vecka som är "relevant för kursen" som det så fint heter. Man skulle skriva en förteckning på relevant litteratur men det står inget om att man ska referera till litteratur i uppgiften. Shit the same. Jag har äntligen tid att läsa böcker jag vill läsa och jag ill faktiskt läsa dessa böcker. Får väl se hur jag känner jag väl har dem hemma och kanske inser att de är lika tråkiga som alla andra kursböcker.

Nu blir det en paus i pluggandet, disken är färdig och ska ställas in. Sen ska jag nog göra ett ryck och får undan alla kläder som ligger i den andra soffan. Att det alltid ska bli sååå. Kläder överallt. Går ju inte att komma ifrån.
Seen ska jag påbörja verksamhetsrapporten, ska se hur långt jag kommer innan jag blir förvirrad och känner att jag inte har grepp om det hela. Men envis som jag är sa jag att jag ska försöka fixa det själv istället för att mina handledare ska ge mig all info. Så duuuktiiiigt. Vi får väl seee. :)

Kommentarer
Postat av: anna

åh vad gullig du är :))

2010-02-03 @ 19:02:37
URL: http://annakrantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0