Days

Vissa dagar är bara blä, vissa dagar är bara bra. Oftast är det upp och ner, så är det väl för alla.
Idag är en sådan dag då det varit allt. Jag har nog känt alla känslor jag kan känna.

Det började med att jag vaknade och kände mig kär, i en gammal kompis storebror som jag i drömmen va grymt förälskad i och vi hade precis förlovat oss. När jag vaknade hade jag känslan av kyssen jag fick när han kom innanför dörren och lyckan jag kände i magen. Sen kom jag ihåg att det inte va han från början, först va det en annan person som fortfarande ger mig ångest och klump i magen stundvis.

Cyklade till praktiken och blev irriterad sjuhundrafemtioelva gånger över cyklister och gående människor som fan inte vet hur man beter sig på en gång och cykelbana. Det gick över när jag kom till praktiken och hade en underbar förmiddag. Allt gick bra, jag lärde mig mkt nytt av konsumentrådgivaren som var hos oss idag och sedan höll jag i ett halvt studiebesök helt själv. Resten av dagen va okej, åt äcklig lunch och blev trött. Blev lite mer än irriterad på vissa människor av orsaker jag inte orkar förklara.

Cyklade till biblioteket och lånade böcker, kände mig glad och duktig. Kom hem, lite sur över att jag inte fått mitt tv-spel än som jag vann på tradera i söndags. Kom in, började laga mat med en gång. Insåg att det fattades ungefär hälften av det som skulle vara med i köttfärsgrytan så jag fick konstruera en egen. Blev kanongott!!! Humöret på topp igen. Bar ner saker i källaren, bokade tvätt-tid, insåg sen att personen som bokat ikväll var färdig så jag sprang upp och hämtade tvätt. Rensade i köket, dammsög hela lägenheten, fixade disken, dammade and so on.

Sen sätter jag mig ner vid datorn och känner hur trött jag är. Läser dem vanliga bloggarna och kommer plötsligt att tänka på farmor. Då infinner sig plötsligt alla dem känslor och tankar som jag så stenhårt försöker hålla undan. Men det går inte. Hyperventileringen är ett faktum, tårarna rinner och all rädsla får mig att skaka.

Nu kan det inte kommer något mer idag? Jag kan inte känna något mer? Det kan inte svänga mer nu?

Jag skulle unna mig ett avsnitt av House och Cougar town och sticka lite. Yeah. Det gick bra. Var är min off-knapp? Kvällen blev inte som tänkt. Den blev jävligt dålig samtidigt som den blev väldigt bra. Jag behöver känna det, tänka det och allt som kommer med det.

Morgondagen blir nog bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0