Helgen

Igår kom familjen + Rasmus, drack kaffe och sedan begav vi oss till Mariebergs köpcentrum och jag fick en Soda Streamer :D Rolig grej det där, drickan blir väl inte överdrivet god men man lär sig nog snart vilka smaker som är goda och inte.
Efter lite snurr hit och dit handlade vi, på ett Willys i ombyggnad, skååål. Slutade med att vi glömde det viktigaste: Lasagnette. Men det blev en snabb sväng till Ica. Grabbarna drog och badade på Gustavsvik och vad helt sluuut när de kom hem + hungriga = gnälliga. Fast inte Rasmus, han är bara lugn :)

Vi åt iaf underbart god lasagnette, såg lite på TV men bytte efter stund till film, Fast & Furious. Det va mkt mäktigare att se den på bio måste jag säga. Det är alltid en liten besvikelse när man laddar ner undertexter som är gjorda av random people, översättningen är väl inte direkt klockren, till och med Rasmus (12 år) märkte det, men han hade ju sett filmen ett par gånger innan! Men Vin Diesel är alltid skön att se på :)

Somnade tidigt som attan, hade dock tredje världskriget i magen så jag fick snällt vara vaken mellan 04.30 och 06.30 innan jag kunde få sova 2,5 timma till. Självklart var jag sist upp som vanligt!
Vi spelade en omgång "med andra ord", alltid lika roligt, det blir inte sämre av att två 12-åringar är med! Haha, trots att vi bytte lag så vann jag båda gångerna, jag tolkar det som att jag helt enkelt var bäst!

Anders satte upp den nya lampan i sovrummet och fixade hål bak i TV-bänken så man slipper sladdarna (för Sanna är lat och kommer ihåg hur hon kämpade förra gången). Anders är väldigt braaa på sånt :)
Och mamma har fixat med byte av gardiner och dukar :) Nåt måste de ju ha att göra ;)

Nu ska jag nog äta frukost, plugga lite och ringa Monk, vi får se i vilken ordning de 2 sista blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0