Ännu aktivare dag

Denna dagen har varit ännu längre och krävit mycket aktivt deltagande. Först var det kommunikationsövningar med KBT (kognitiv beteendeterapi) vilket var ganska kul och definitivt mer givande än förra gången då vi gjorde det utifrån psykodynamiskt perspektiv. Sen va det en lång lunch, god mat (DYR!) och sen litteraturseminarium. Skitintressant, vi diskutera mycket, svävade iväg på många intressanta grejer och hann inte ens med hälften av det vi skulle prata om, medan alla andra grupper va färdiga långt innan uppsamlingen.

Hängde med hem till Sara efter skolan, tjötade och såg på TV innan vi begav oss till studiefrämjandets lokaler för möte med utvecklingssamordnaren Jonna från UMR, ungdom mot rasism. Riktigt kul, vi håller nu på att starta en lokalgrupp i Örebro och förbereder nu värvning av folk. Jonna ska skicka ut affischer som vi ska sätta upp i skolan och andra ställen så får vi se hur stort intresset är att arbeta mot rasism. Känner mig riktigt peppad och positiv till detta :)

Tänker konstant på skolan, tentan, praktiken och lägenheten jag sökt på i Alingsås. Imorgon ska jag ringa till enhetschefen jag hade kontakt med förra veckan och höra vad de beslutade igår, håller tummarna på att de beslutat att ge mig en praktikplats :D Skulle vara så otroligt skönt att ha praktikplats klar så jag vet hur jag ska göra med lägenheten om jag blir erbjuden den, vilket verkar vara väldigt troligt att döma av att jag har 300 poäng mer än vad som krävs för att få visning just nu.. Får hoppas att det inte går upp så mkt de kommande dagarna. Får väl vet hur det blir med det nästa vecka.

Jag känner mig väldigt babblig, hatar att Monica jobbar sent varannan vecka, vill ju prata med henne om allt men det går inte.. Men imon hoppas jag fan att hon inte har något för sig innan jobbet för då hinner vi prata efter att jag ringt enhetschefen och så! :)
Ska även ringa ÖBO och fråga vad det är för sabla fel på elen, proppar går hela tiden, har fåt byta 2 idag och det va inte längesen jag bytte sist!! Dessutom pajade en lampa i köket som jag bytte förra veckan i och med att proppen gick. SUCK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0