FB


Facebook har allt. Inte nog med folk som skriver 10 uppdateringar om dagen om vad de gör, typ städar, diskar osv. (SKAFFA EN BLOGG?), så finns det många grupper och sidor. När jag loggade in förut möttes jag av denna reklam: "sugen.nu - seriös dating". Haha, sugen.nu=seriöst? Javisst. Sen ser jag att det bildats en grupp för de som stöder Vellinge kommuns och övriga landets rasism.

Tyvärr är jag för lat och stressad att jag inte orkar ge mig in i den diskussionen, men jag kan väl säga att man kan förstå båda sidorna. De främlingsfientliga är osäkra och rädda men de har rätt i att Sverige inte riktigt kan hantera den stora invandringen, det blir segregering och rasism från flera håll. Men å andra sidan ska vi väl knappast neka krigsflyktingar från en chans till ett bättre liv?

Jag ska nu gå tillbaka till att försöka förstå empowerment ur olika perspektiv.. Det är så roligt att plugga, verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0