Den sista


Nu har den sista pusselbiten fallit på plats: Jag har fått en lägenhet i Alingsås!

Jag är så chockad, glad, fundersam och chockad! haha. Min mamma är bäst, hon gör allt för sin dotter :) Hon har verkligen haft de rätta kontakterna när det gällt både praktik och lägenhet. Det kanske inte är en drömlägenhet, jag har ju inte sett den än utan ska se den nästa vecka men genom att jag tar den lägenheten har jag ju stor chans att byta till en bättre sen eftersom den fastighetsägaren har många lägenheter i Alingsås. Dessutom ligger lägenheten väldigt bra, förutom att det är en bit till praktiken..

Jag är så kluven! Det är underbart, det har löst sig. Men å andra sidan är det nu svart på vitt att jag ska flytta från min lägenheten. Jag älskar den, har inrett den med omsorg och den är helt underbar. Samtidigt ska jag lämna Örebro, min fristad och flytta tillbaka till stan där man konstant stöter på folk man känner. Fördelar och nackdelar. Men nu är det som det är, jag kan sluta jämföra fördelar och nackdelar för allt är bestämt, jag ska flytta och själva flytten är redan planerad. Eller ja, jag och mamma har planerat när, var och hur, vi ska bara informera de andra som ingår i planen om det också.

Jag kommer börja packa för tidigt. Jag vill börja packa nu. Jag kommer tänka att det är "för tidigt att börja" för länge och sen bli sönderstressad. Jag vill inte bo i flyttlådor i 2 månader men med tanke på skolschemat är det nog dags att börja packa snart.

Jag förstår inte att jag ska flytta. Jag är så trög.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0