Greeaat

Skolan va otroligt seeg. Men det blev väldigt bra, nu är vi snart färdiga och hoppas på så lite kompletteringar som vanligt :)
På tal om kompletteringar har jag fortfarande 2 sådana att lämna in.. Måste anstränga mig för att få allt gjort nu när jag kommer spendera mesta delen av maj i Alingsås. Vet inte hur mycket jobb det blir men en hel del förhoppningsvis. Då gäller det att prioritera och planera. Tyvärr så väl vännerna prioriteras bort men det är ju bara under maj :)



Är så glaad idag. Fick besked från försäkringskassan och jösses vad jag sken upp!! Nästan tusen kronor per månad i bostadsbidrag, inte kattpiss!! Plus att jag får de pengar jag skulle fått mellan januari och april på fredag, väääldigt gött att slippa vara urfattig. Men denna gånger ska inte allt shoppas upp på 2 veckor, jag måste spara eftersom man inte får lika mycket pengar i slutet av maj som annars.



Rik som jag kände mig åkte jag till stan i jakt på en ny almanacka, fanns det någon snygg? Neeej. Ingen sån som jag ville ha. Men jag hittade en slags tjock anteckningsbok, pysslig som jag känner mig ska jag omvandla den till en almanacka :) Ska bli kul. Köpte även ett till fotoalbum så nu ska det beställas kort och påbörja vad som blir tredje albumet. Fick ett reklamblad idag med 100 kort gratis så nu gäller det bara att hitta kort att framkalla, använder ju inte min kamera förutom hemma typ så här blir det tattande ;) Tror jag ska göra ett "Örebro-album". Sen åkte jag och handlade lite. Satt och väntade på bussen i en halvtimma och det va så skönt att bara sitta där i solen och titta på bilarna som åkte förbi.





Pappa är la rolig, han glömde överföra pengar till mig men det löste sig ännu bättre, han och brorsan pendlar veckovis till Stockholm och jobbar så jag åker med dem hem på torsdag. Gött att slippa åka tåg för en gångs skull. Då ska jag bara komma ihåg att ta åksjuketablett, va ett bra tag sen jag åkte lastbil så magen lär reagera starkt på det guppandet.

Nu blir det strax att se på ballar av stål på kanal 5 och lite annat grejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0