Tentan

Blandade känslor så in i norden.. Skrev tentan på 2,5 timme, vi hade 6 timmar till förfogande. Kändes ganska bra, det var ganska många som gick efter 1-1,5 timme. Där blev jag stolt över mig själv, jag trodde jag skulle gå först av alla men icke. Svarade på alla frågor utom en, ganska säker på att jag plockade några poäng men är fortfarande ganska säker på underkänt. Det är inte pessimism, det är realism.

Istället för att plugga ordentligt så har jag tittat frenetiskt på Will & Grace, läst Fotbollsfruns blogg, sorterat påsar och till och med diskat. Så jag har mig själv att skylla. Sen är det sant att det varit orealistiskt kort tid för inlärning av så mycket tunga grejer. För att ha förstått allt hade jag behövt ge upp allt annat i stort sett och det kan jag inte.

Men blir det underkänt så blir det. Väldigt mycket alkohol för att dränka ångesten och hatet och sen är det bara att göra omtenta.

Det jobbiga nu är bara att klumpen i magen inte försvinner. Precis efter en tenta brukar all stress och press försvinna och man blir helt fysiskt matt och känner ingenting. Men jag har fortfarande klumpen i magen och oron. Därför är jag ganska säker på att det blir omtenta om 5 veckor. Då vi är mitt upp i nästa grej.

Men idag för första gången tänkte jag på hur det kommer kännas när jag är färdig. Bara känslan av att ha tagit sig igenom allt detta och blivit godkänd får mig att längta och samtidigt att bli motiverad. Jag har inget annat val, jag ska slutföra detta. Tänker inte jobba på Tuvegården hela mitt liv eller nöja mig med något annat. Suck it up and do it.




Nämnde jag att jag är helt utmattad och är på väg att somna i soffan? Nu hade jag velat ha en sambo som älskar att städa, diska, ge mig mat och byta låt på den stationära datorn när det är en dålig låt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0