Radio


Oftast har jag argumenterat emot folk som klankat ner på vissa radiokanaler och blivit aggressiv, inombords såklart. Men jag kan inte längre hålla fast - radio suger.

The Voice spelar bra musik MEN har mer reklam än musik. Förutom den förbannade reklamen så pratar de ständigt om vad som tidigare sänts och vilka gäster de haft. Sen är det väl dags att de byter slogan snart? "Den nya kanalen med hip hop and RnB" eller vad de nu säger. Lägg ner, hur länge kan något vara nytt?

Men inget slår Bandit - "vi spelar vad vi vill". HAHA. Ja eller hur. Det är därför ni gör som ALLA andra kanaler och spelar samma låtar om och om igen? Av alla hundratusentalslåtar ni kan spela har ni en lista med 30 låtar ni spelar dag in och dag ut, kan tänka mig att det är 5 låtar på listan som ibland byts ut. Vart i ekvationen går det fram att ni spelar vad ni vill? Rix FM eller Mix Megapol kan säga sak, men de gör de inte - de försöker inte ens ljuga.

Det tragiska är att jag ändå lyssnar på radio. Jag har ungefär 6 GB musik på datorn, men är trött på de 8 spelningslistor jag har knåpat ihop de senaste månaderna och orkar inte börja om. Jag gör det när jag inte längre står ut med radio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0