Ny vecka.

Varför kan man inte gå och lägga sig innan tolv? Jag diskutera ämnet sömn med min kära vän Joakim igår, att gå upp tidigt, vid 7 som jag gjorde igår, då har man hela dagen och man är pigg på ett helt annat sätt. MEN, det finns ingeet bättre än att vakna vid åtta, titta på klockan och inse att "jag behöver inte gå upp, jag kan sova en stund till". Jag älskar det, och precis så gjorde jag idag. Och som resultat är jag inte lika pigg.

Men tack vare helgen och att allt runt omkring är så underbart så är jag pigg på grund av att jag för en gångs skull mår otroligt bra. Om man glömmer skolstressen för en stund så är det perfekt.

Solen skiner inte och kommer nog inte komma fram så när man tittar ut är det deprimerande och inte lockande att gå en promenad. Jag ska nog ta på mig kläder och sätta igång med pluggandet. Jag ska övervinna min oförståelse för vetenskap, jag ger mig inte. Vetenskap är ett område som får mig att känna mig liten och dum, ungefär som matte eller politik, jag kan det inte så bra som jag vill och när folk pratar om det vill jag bara tyna iväg. Men jag kan lära mig, jag vet att jag kan om jag försöker jag SKA lära mig detta och klara salstentan. Så det så. Man är inte envis för inte.

Ur högtalarna dunkar dessutom Lady Gaga - Poker Face, kanske inte världens bästa låt men satan vad peppad man blir!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0