Lägg ner

Det SNÖAR i Örebro. Come on? Folk babblar om miljön och ozonlager och att det blir varmare och varmare, ... VA?
Jag vill gärna ha den omtalade värmen, NU.

Man blir alltid så glad när man pratar med vänner och familj i Alingsås som säger: "Nej vad tråkigt, här är det skinande sol". Jomentack, *kastar en snöboll i fejset på er*.

Inatt när jag låg sömnlös började jag fundera på Potatissfestivalen som är höjdpunkten på året i Alingsås. Och för första gången på länge så kände jag att jag ser fram emot den. Träffar så sällan Alingsåsare och även om jag hatar den falska jargongen som alltid uppstår (heeeeeej, det va så längesen, hur är det? Vad gör du nu för tiden?) och låtsasintresse så är det ändå kul. Efter festivalen har man genast bättre koll på vad alla gör och inte gör.

Det tråkiga är bara att man känner sig så hemskt gammal, lite mittemellan faktiskt; för gammal för att hänga runt åkattraktionerna men ändå för ung för att hänga i öltältet. What to do? Förra året gick vi en sväng på dagen, det var kul. Dock är ju de flesta man vill träffa inte där på dagen. Jag tror vi satsar på att gå runt lite på eftermiddagen, köpa onödig skit + godis, leta efter folk vi inte gillar så vi kan stirra och blänga och sen avsluta kvällen med en cider inne på öltältet. Maybe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0