Krångel

Min dator vill inte samarbeta. När den vart avstängd i flera dagar är den inte så glad tydligen... Men nu verkar allt fungera normalt, för stunden iaf.

Va i skolan med gruppen idag, genomförde våran enkät. Jag och Tip gick fram till 5 okända kvinnor och bad dem fylla i en enkät, det va roligt. Redan halv sex imorses när jag vaknade så hade jag ont i magen, en magont jag aldrig haft innan, helt sjukt ont. Gick över stundvis och sen visade det sig vara mens. Alltid lika trevlig överraskning! Eller inte. Men jag stod ut, fastän jag var lite passiv stundvis. Om det ska bli såhär igen borde man kanske börja med p-piller igen så man slipper smärtan? Orka betala det..

Sitter nu och njuter av tanken att jag är ledig imon, alltid så skönt när man blir ledig när man minst anar det!

Internet är en rolig funktion, man får reda på så mycket man annars aldrig skulle få. Men å andra sidan vill man inte veta allt man får veta. Det gör att man bryr sig om saker man inte borde bry sig om, tänker tankar man inte borde tänka och känner saker man inte borde känna - saker som inte inträffat om inte internet fanns. Eller om man kunde undvika att se sådana saker, sluta snoka kanske. Hmpf, svårt att sluta, har man väl börjat... Ibland är det svårt att släppa det förflutna, eller svårt att förstå om det förflutna ens är förflutet.. Eh, ingen som fattar vad jag babblar om antagligen, inte ens jag själv riktigt.
Jag är en människa som behöver avslut, jag trodde jag fick det men jag pajjade det för mig själv. Men det dör nog ut. Bara du inte hör av dig. Då är det bara minnena kvar och de vill jag leva med.

Jaja. Nog om det inre dramat. Läste tidningen på tåget imorses och blev tipsad om en bok, verkar vara precis den boken jag är i behov av.. Så kanske jag kan sluta hindra mig själv att må bra och vara glad och energisk. Man kan ju alltid hoppas.

Detta blev ett inlägg om mycket olika och ingen logik i det hela. Det är det väl sällan i tankarnas värld, iaf inte i min men det brukar vara så när jag kommer hem till Örebro och kan reflektera över det jag skjuter undan när jag är i närheten av det. Konstigt att det ibland är så jobbigt att vara i Alingsås trots att det samtidigt är helt underbart. Svår balans.

De senaste dagarna i Alingsås har iaf varit helt underbara :) Umgicks nästan bara med Monk och det va precis vad jag behövde :) Och Jacob, hjärtat smälter varje gång han ler. Så skön unge, han är grym.

Imorgon är det bakdag med Sara, mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0