Det sa stopp

Hjärnkontoret sa stopp och jag nästan dog av frustration. Hann läsa 20 sidor i boken som borde varit utläst senast förra veckan innan det gick upp för mig att jag slutade registrera vad läste för 10 sidor sedan. Jag fortsatte stryka över med markeringspennan på de ställen där det verkade stå viktiga saker, men jag förstod dem inte, hjärnan orkade inte bearbeta dem och det kunde likaväl stått "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVXYZÅÄÖ". Snacka om jobbigt när man vill och försöker men det går ändå inte.

Jag får helt enkelt nöja mig med de timmarna jag pluggade innan och förstod. Ibland tar det stopp. Men imorgon ska det pluggas med vännerna i skolan, då jävlarimej ska det förstås grejer.
Innan dess ska man redovisa, muntligt. Jag är lite förvirrad över vilken del jag ska redovisa men jag läser på båda och därmed blir väldigt glad imon när jag bara behöver ta ena? Haha. Om nu inte någon i gruppen är sjuk så man måste iaf. Jaja. Klassen är ju ganska liten jämfört med vad den va första terminen så det är inte så skrämmande.
Tänk om man hade kunnat låta bli att bli röd som en tomat? Då hade det vart busenkelt. Det blir jobbigt när man känner att kinderna blir stekheta när man inte ens är nervös, DÅ blir man nervös. PUST.

Har den senaste timmen roat mig med att läsa Fotbollsfruns blogg, den är inte riktigt lika roande som Fredrik Backmans men satan vad klockren hon är ibland.
Dock blev jag fundersam, Malin frågade i ett inlägg vad LOL betyder, hon fick inte mindre än 2 svar..

      "lol = laughing out loud. du har alltså sagt eller gjort ngt roligt"

      "lot`s of laughter"

Jag har alltid hört den första och det är även mitt svar om någon frågar, men den andra? Den är ju snarlik och antyder egentligen samma sak men den är ju inte hälften så rolig, den första är ju mer humoristisk.

Löjliga saker man kan haka upp sig på. Men bättre med ett löjligt (kanske smått roande) inlägg än deprimerande dravel. Men det kommer väl någon gång det också!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0