På bättringsväg?

Blev ett bra besök hos läkaren. Några svettiga och nervösa sekunder när han insisterar på en kortisonspruta men jag tog mig igenom den med lite pustar och dova skrik. Äcklig flashback från 4:ans stelkrampsspruta infann sig. Har ju tagit en sprutat sedan dess kom jag på men den va så snabbt över. Denna gjorde ONT. Rakt in där det gör som ondast och det va mycket som skulle i. Klarade inte att titta på det så jag tittade ut genom fönstret på den gröna skogen men såg i ögonvrån att hans arm rörde sig fram och tillbaka så det va nog inte bara på ett ställe han stack mig?

Han förnyade även mina recept och gick med på att jag skulle få kryckor snabbt och lätt. Så en spruta, lite tabletter, kryckor och några timmar senare känns det bra. Ska bli intressant att se hur det känns imon. Då ska tydligen kortisonet börja verka. Hoppashoppas på förbättring.

Efter en tur till apoteket blev jag hemkörd till Monk och en glaaad Jacob :) Vi lekte, åt skräpmat och såg film, härlig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0