Överraskning!!

Ojoj vilken dag!
Skönaste dagen på lääänge. Tog tåget hem vid nio. Hann läsa en held del.


Då var det endast Madde som visste att jag ens skulle hem. Mamma hade ingen aning, pratade med henne när jag gick av tåget och vi pratade om hur vädret va i Örebro :P Haha. Madde hämtade mig på stationen, åkte till blomsterlandet och köpte rosor till mamma, hon fyllde ju år i slutet av januari och jag va inte hemma. Madde gick och ringade på medan jag stannade en bit bort, utom synhåll. De pratade lite, Madde sa att hon inte kunde få tag på mig och blabla, när samtalet började bli kämpigt för Madde så kom jag fram, haha så kul att se mammas min, hon fattade inte riktigt först. Haha, älskade mamma :) Kunde inte tajmat det bättre, Anders och Anton åkte ju till sälen idag och är borta tills på söndag så nu är hon inte så ensam :)

Sen åkte vi till Monk. Förväntade mig inte ett brett leende och en stor kram utan snarare ett "vafaaan, va gör du här?", haha. Och det va väl precis vad jag fick :P Du är för härlig gumman, du är nästan roligast att överraska! Fast nackdelen är ju att det blir lite dumt när jag väl är hemma, man kan ju inte ändra alla sina planer för att jag kommer hem. Men jag är glad om jag får se dig några timmar :D



Sen tog hungern över och vi åkte till Donken. Käkade snabbt och begav oss till nästa offer :P Haha. Vi åkte till Hannes stall och överraskade honom. Men eftersom vi inte har så tajt kontakt så blev det ingen större överraskning, ungefär som det alltid är. Men va väldigt kul att träffas. Blev mycket skratt. Har skrattat så mycket hela dagen så jag har fortfarande ont i magen och halsen. Helt galet i stallet, kom mer och mer folk och Hannes blev flummigare än flummigast! Väldigt roligt.

Sen åkte vi till min storasyster. Också väldigt kul, blir alltid en slags överraskning eftersom det aldrig går att få tag på henne så det är enklast att bara åka dit och se om dom är hemma. Satt och pratade länge om mycket :) Saknar att umgås med henne, vi hade alltid så kul förr :) Men det är ju så det blir när den ene skaffar familj, hus, hundar och hästar och den andre flyttar 25 mil..
Men vi ses ju imon igen då lillebror fyller 2 år!

Så efter det åkte vi till pappsen en sväng. Bara han och lillebror som va hemma, båda va jättejättetrötta så det blev bara ett snabbt besök, så ses vi imon :)
Ska till stan imon och köpa present till honom, eller ja, halva presenten, syster Jenny ska köpa tillbehören till det jag ska köpa. Jag ska köpa ett snickarbälte och hon ska köpa verktygen.


Det måste ju finnas på lekhörnan? Så dumt att jag inte ringde henne igår, då kunde jag ju gått till BR, i Alingsås finns ju bara en leksaksaffär.

Iaf, vi åkte hem till Madde. Angelika kom, vi käkade och tjötade en stund. Sen skulle Evas transport hämtas innan de släppte av mig. Efter lite krångel kom vi iväg och jag mötte upp mamma och åkte till ishallen :)
Som slut på dagen blev det den roligaste trippen till ishallen på länge. Pratade med många som man inte träffat på länge, Maddes kusin Emma, Catrin, Diana, Christian, Mats, Marie, Mullan m.fl. Väldigt trevligt var det. Tur det för matchen va seg. Vårat lag vann men matchen kändes som en evighet.

Underbar dag. Är helt slut. Så mycket på en dag är väldigt ovanligt och det tär på krafterna att flänga runt. Men har varit en superduper dag och jag är glad att jag åkte hem :D

Nu är det snaart sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0