Lukter

Skönt med en händelsefull dag, nu känner jag mig frisk :)
Åkte till skolan, köpte boken (med stor avsky för att det var så förbaskat dyr), gick till biblioteket och satte mig och läste.
Dock fick jag inte mycket ro alls... Stängde av MP3:n för jag kunde inte sluta "hänga med" i låtarna och kunde inte läsa den engelska texten samtidigt som jag lyssnade på engelska låtar. Då uppenbarar sig det trevliga problemet med tysta salar: Allt hörs. Flera var förkylda och satt och snorade och snöt sig, det låter ju inte aaalls mycket... Så fort man för sig så hörs det, så fort någon ska resa sig låter stolen mot golvet så högt att det går inte att undvika... Plus att jag inte hade någon blyertspenna med mig så jag kunde inte stryka under det jag kunde använda i boken, ville inte använda bläck eftersom jag har tänkt att sälja denna boken så fort jag är färdig med kursen...

Jaja, satt där i över en timma och gjorde korshänvisningar typ. Så nu vet jag vad som finns vart i boken och har hunnit läsa en hel del :) Så jag tog bussen till Willys. Tänkte gå med det va bitande iskallt. Roligt att gå runt och se hur den nya affären var strukturerad, men som vanligt är det så mycket och fattig som man är får man ändå springa genom affären för att inte hitta mängder av varor man vill ha.. Fy. Men fick handlat mycket och nu är kylskåpet fullt igen :D

Handlat!!

Sköönt. Dock var det tungt som satan, fick stanna flera gånger mellan busshållplatsen och hemmet.. Puh. Men nu är det gjort och nu klarar jag mig gott och väl till nästa utbetalning :D

Det enda som fattas är en stock snus... Ska nog ta mig en sväng till ÖB imon och kolla vad snuset kostar där, ska ju ändå kolla lite annat :)


En sak som ofta får mig fundersam när jag åker buss är hur folk luktar. Jag önskar att jag inte var så känslig mot lukter som jag är men jag kan inte göra något åt det. Visst man vänjer sig, jag har jobbat på ålderdomshem och kommer göra det igen men de första veckorna är jobbiga. Inte avföringslukten som stör mig konstigt nog, utan mer hur det luktar i vissa lägenheter. Men det är en annan femma, värre är det med vuxna människor som luktar illa rent ut sagt. När de går förbi en i bussen får man kväljningar och försöker andas genom munnen men då känns det som man andas in tusen bakterier... Det är så många som stinker svett, och inte den där "nyss lyft tusen kilo" utan en svettlukt som är ingrodd och verkligen stinker. Förstår inte hur man inte kan känna av att man luktar så starkt, om man kan undgå det så måste man lukta så jämt? Konstigt. 

Sen har vi ju de som luktar kattpiss, det är alltid lika mysigt. Det händer inte så ofta men senast var när jag va på väg till Fias födelsedagsfest, kul att sitta iordning-gjord och påväg till fest och känna den lukten, man kan ju inte annat än tänka "jahopp, nu kommer jag stinka kattpiss hela kvällen..". Det är i de stunderna jag förbannar mig själv för att jag inte har körkort och bil (och det gånger jag handlar typ). Men buss är bra, billigt och bekvämt ändå.

Nu är klockan snart åtta. Kanske ska plugga ordentligt en stund? Jag borde verkligen. Men är vääldigt trött, sov väl ca 4 timmar inatt/imorses. Får väl se hur detta går, somnar väl sittandes vid köksbordet om en timma... Haha.

See ya (wouldn't wanna be ya?) haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0