Drömmar.

Otroligt frustrerande kan det vara. Jag drömmer ofta om saker som sedan förföljer mig följande dag i tankarna. Man kan inte styra vad man drömmer om och man kan inte alltid styra sina tankar. Jag försöker och försöker sluta tänka på drömmen, på honom, men det går inte. Det var en sån dröm som kändes så extremt verklig, jag trodde verkligen att han var där när jag vaknade till.
   Jag sitter i köket och försöker läsa om kvalitativa intervjuer, etnografi och allt annat hemtentan handlar om. Men det går inte. En kort stund lyckad jag läsa och förstå innehållet men sen blir det bara ord och bokstäver och tankarna har flygit iväg till nattens dröm och jag är fast. Just nu är det mest frustrerande att jag inte riktigt vet vem han är, han är som vanligt en blandning av mina gamla ex men det är någon mer. Varför kan han aldrig vara bara en person? Måste det alltid vara en blandning av alla? 

När jag berättar om mina konstiga drömmar för Monica, brukar hon få sig ett gott skratt, men förutom det så analyserar vi ofta över vad drömmen betyder. Det är en fråga som alltid gnager mig; Varför drömde jag om det/honom? Varför i natt? Vad betyder det? Men det är väl samma slutstats som vanligt: Jag drömmer om mina ex, att någon håller om mig och i allmänhet förhållanden för att jag saknar det. Saknar att älska någon, vara kär och ha någon som gör livet extra bra. Och det gör mig förvirrad, vill jag ha ett förhållande? Har varit utan pojkvän i snart 2 år och det är underbart, jag mår bra för första gången på mångamånga år. Men fantasin om den perfekta finns ju alltid där. Han som aldrig gör en arg utan alltid får en att le, han som överraskar en med roliga utflykter, altid finns där men ändå ger en sin egen plats. Han lär man ju aldrig hitta.

Jag vill ha en off-knapp. Något jag vet att jag tjatat om i flera år men jag blir så trött på att tänka. Vet du att uatv alla tankar man tänker på en dag så är 80% tankar som du redan tänkt? Endast 20% är nya tankar. Det är en tanke jag har varje dag, ironiskt nog. Så frustrerande. Tänk att bara kunna stänga av tanke-funktionen, eller delar av den, så man kan fokusera på det man behöver fokusera på - som att plugga!! Förbannade drömmar. Jag vill inte sitta och tänka på ex, gamla förhållanden och allt det där, har redan tänkt alla de tankarna.

Nu gör jag ett försök till. Blir snart paus ändå, mamma ska ringa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0