Work

Snacka om jobbvecka! Har inte gjort annat än sovit, ätit och jobbat. I fredags och lördags hann jag ju träffa Maria, Monk och Lisa iaf. Sen hann jag fira julafton igår mellan arbetspassen. Gaaleet.

Veckan har sett ut såhär:
Fredag: Kom hem 16.00, Pernilla från jobbet ringde så jag fick åka dit och jobba 16.15-21. Mötte Maria efter jobbet och tog följe hem, tjötade en stund.
Lördag: Va hos Monk, Niclas och Jacob, åkte sen hem till Lisa.
Söndag: Jobb 7-14 + natten till måndag
Måndag: Gick av kl 07 + 16-21
Tisdag: Jobb 14-21
Onsdag: Jobb 7-14 + natten till torsdag
Torsdag: Gick av 07, sov en stund, firade jul hos pappa sen hos mamma, började jobba 21 igen.
Idag: Gick av 07, idag är det planerat en lugn kväll med lillebror, ska ringa Maria också tänkte jag. Jag ville ju se den sista sagan om ringen-filmen men det blir för sent..
Lördag: Jobb 7-16. Va inte alls tänkt att jobba denna dag men en ringde sig sjuk och det är faktiskt storhelg med dubbelt betalt så det är lika bra att passa på ju :D Hade tänkt gå till stan eller åka till Allum men shoppa kan jag göra en annan dag!

Sen är jag ledig söndag, måndag, tisdag. Ska jobba en kort tur på onsdag. På måndag kommer hemtentan, ska verkligen försöka komma igång med den med en gång så man slipper stressa. Därav är det bra att jobba en kort tur på onsdag så jag kommer upp och kan börja plugga tidigt, om det nu går!

Nu ska jag räkna ut hur mkt pengar jag får i januari och planera om budgeten lite. Hihi, det är så roligt.
 
Julafton va för övrigt helt okej. Promenerade hem, skulle sova mellan 7.30-12 men jag slumrade inte till förrän vid nio och sov knappt en timma innan jag vaknade igen och så höll det på. Va ganska pigg i 2 timmar iaf, sen va det Kalle och då va det kört för min del. Va så trött att jag knappt orkade prata. Bara nickade och log när någon sa något. Julklappsutdelningen tog låång tid eftersom de 4 små barnen fick äckligt mkt julklappar. Sjukt. Jag och storebror fick en hel del också, ganska ovanligt. Men farmor hade shoppat loss ;) Sen åkte vi hem till familjen på Ängabo, delade ut julklappar och åt den underbara julmaten. Jag åt mest potatisgratäng som vanligt, med hemmagjorda köttbullar till. Mums. Sen blev det en halvtimmas vila innan jag promenerade till jobbet.

Har aldrig varit så trött på jobbet som jag va i natt. Ögonen gick i kors. Men som tur va så va det hyfsat lugnt när vi väl fått alla i säng och svarat på alla utelarm.

Ska se om jag får tag på Lisa idag, när någons mobil går sönder inser man hur beroende man är av dem, haha. Har ju så mkt vi behöver prata om nu, haha galet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0