Last weekend

Önskar lite smått att jag inte gick på föreläsningen. Nu va man ju tvungen att inse att det inte bara är praktik, ursäkta! verksamhetsförlagd utbildning kallas det, det är flera skriftliga uppgifter som visst va ganska omfattande. Men så känns det ju alltid till en början, sen inser man att det inte är så jobbigt. Ska kolla upp vad det är för kurslitteratur man ska ha, är det många böcker stryper jag någon. Förhoppningsvis har biblioteket iaf någon..

Efter skolan blev det en sväng i stan. Skulle prova en klänning på Gina Tricot med den fanns inte i någon av de två butikerna som finns i stan! Irriterande. Dessutom hade jag glömt äta så det gjorde ju inte saken bättre. Handlade lite på Ica där de gjort om så jag blev förvirrad och glömde köpa toapapper, vilket va anledningen till att jag skulle handla. Men jag fick iaf köpt Lussebullar :D Mums.

I brevlådan väntade på lägenhetskontrakt, foton och en räkning från apoteket. Fick lite panik när jag såg summan och inte kom ihåg vad i helvete jag köpt. "Jag har väl inte varit sjuk nyss?" va den första tanken. Sen såg jag att det stod något på baksidan och då insåg jag att det va p-staven. Haha. Hade jag totalt glömt. Har iaf skrivit på kontraktet, lärt mig min blivande adress och har nu kollat febrilt efter vilket bredband jag ska beställa. Jag har blivit lite förälskad i telia, men då måste jag beställa telefoni och då kostar det 100 kr mer än det skulle med tele2, 100 kr för något jag inte använder. Men Telia är säkert, med Tele2 vet man aldrig. Dessutom får man trådlöst och smidighet med Telia. Får nog fundera på detta.

På promenaden hem från bussen kom jag på att detta blir min SISTA helg i Örebro. SNYFT. Detta är den absolut sista helgen i denna lägenheten. Det hade ju passat fint med utflyttningsfest eller liknande men jag är så extremt otaggad. Vilket egentligen är tur eftersom jag inte har tid. Läskigt att jag inte tänkt på det innan.

Nu skulle jag göra något men jag glömde av vad. Hade mängder av saker jag skulle diskutera med min mor men hon dissade mig för att hon skulle till stan. Om hon köper julklappar till mig är det okej, annars är hon bara elak. Höhö. Just det! Kolla kurslitteratur va det ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0