Recap

Att ha en blogg är jobbigt ibland. Jag skriver för mig egen skull, att folk läser blir bara en slags bonus. Men när jag inte skriver på några dagar känns det som ett krav att gå igenom de senaste dagarnas händelser, för att det inte ska kännas som en stor gröt i hela huvudet. Men då blir det så enformigt och det är så mkt annat man vill skriva som försvinner. Dagen i-landsproblem.

Jobbade natten till måndag, tog mig ner till stan vid två och mötte Jocke som kom med tåget, Sara anslöt samtidigt direkt från jobbet :) VI begav oss in mot stan, och till Jockes stora glädje hörde Madde av sig, hon hade ju en bil där han kunde slänga in sin gigantiska väska och slapp bära runt den i stan när jag skulle leta efter jacka! Hittade en jacka ganska fort faktiskt så vi åkte hem till Madde, skulle hjälpa henne med BankID. Det blev en del flängande, köpte hästfoder, släppte av Sara vid tåget, hyrde film, handlade på Maxi, hem och lagade mat, bar med täcken och allt till kvarterslokalen (mitt rum är lite för litet och ostädat för 2). Väl i kvarterslokalen stötte vi på mindre roliga problem, någon propp gick. Men Anders hjälpte oss.
Vi fick till slut fixat BankID och lite annat och Madde åkte hem. Jag och Jocke skulle se film, då gick en propp till. Trodde vi iaf men vi lyckades inte hitta någon trasig så vi sket i det och använde oss av förlängningssladdar, det va ju bara i själva "samlingssalen" som uttagen inte funkade... Och den närmaste kontakten satt vid toan så varje gång någon skulle lätta på trycket fick man dra ur kontakten och det som såg på tv fick helt enkelt vänta på den som lättade trycket. Haha. Kort och gott, vi fick se filmen på min bärbara dator, med lågt ljud och liten bild. Det kunde blivit bättre, typ.

Igår fikade vi med Monk och Jacob, träffade Maria, gick en sväng på stan, gjorde lite ärenden och sen gick vi till nolhaga park och tittade på djuren :) Sen käkade vi, jag tog en powenap och cyklade sen till jobbet.

Jocke åkte vid halv elva och jag blev dödstrött när jag insåg att jag varit vaken ett dygn. Vilade lite på soffan och nu känner jag mig lite piggare. Borde nog äta något, kanske ska träffa Lisa en sävng och om jag ska orka prata och inte vara supernegativ behöver jag nog ny energi...

Förövrigt misstänker jag att jag är på väg att få halsfluss, som vanligt. Det började igår och det blir mer och mer påtagligt. Får hoppas att halsmandlarna inte svullnar och att det är helt borta när jag vaknar imon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0