Dilemma

Usch vad många dilemman som dök upp helt plötsligt! Blä, rent ut sagt.

Det senaste dilemmat handlar om akutboende. Som ny student kanske man inte har någonstans att bo under de första veckorna och det finns då studenter som erbjuder plats i sitt hem, mot en avgift på 500 kr/vecka. Jag själv bodde ju i akutboende i några veckor eftersom jag kom in som reserv och inte hann fixa någon lägenhet. Efter det så tänkte jag att jag självklart ska ställa upp som akutboende. Nu har jag ju verkligen platsen, tjejen jag bodde hos bodde i en etta, jag har ju ändå en trea... Men jag är lite smått misstänksam och misstroende människa som inte alltid litar på främlingar. Den personen får ju ändå en nyckel till mitt hem och har möjligheten att ta allt jag äger och har medan jag är i skolan. Tänk om jag åker hem en helg och den personen väljer att vara kvar i Örebro? Känns lite skumt, men känns ändå så fel att inte hjälpa...
HUR ska jag göra?!

Förövrigt är min familj helt underbar som är så tysta/ inte hemma så jag kan få sova ordentligt :D Vaknade till när Anders kom hem förut, hans ljuva stämma är svår att undvika eftersom han dessutom pratar väldigt högt, haha. Så nu är jag hyfsat utvilad efter 9 timmars sömn och redo för en till arbetsnatt!

Har inte hittat min sladden till mobilen, men jag försöker att inte bli upprörd - det finns en minimal chans att jag själv slarvat bort den och då är det ju pinsamt att skälla ut varje familjemedlem som inte är sådär överdrivet hajja på vad varken mobilsladd eller usb är ;)

Snaaart är det lördaag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0