Läkarbesök

18.15 har jag tid hos läkaren. Pratade med en trevlig kvinna på sjukvårdsupplysningen som är en utav de få som inte behandlar en som en idiot utan lyssnar på vad man säger. Tack vare det blev samtalet kort, jag behövde inte säga så mycket = spydde inte.

Mamma och Anders tyckte jag skulle ta taxi men känner inte för att lägga ut så mycket pengar när det kostar 10 kr med buss. Får kanske tvätta håret, borsta tänderna igen och ta en stor halsduk som jag kan ha över munnen så jag inte andas på folk. Det var ju säkert av någon på bussen jag blev smittad men nu åker ju inte lika många som på vardagarna så det går nog bra.

2 saker oroar mig:
- Att det är för tidigt i sjukdomen så det inte ger utslag = ingen behandling.
- Att jag ändå inte kan gå till skolan på måndag för att jag fortfarande smittar då.

Trodde att jag skulle få vänta tills imon för att hämta ut penicillet jag förhoppningsvis får recept på, men sjukhusets apotek är öppet till 21! Underbaraunderbara stad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0