Försäkringskassan

Måste berätta om en kul grej;

I mitten av januari, runt den 16:e ansökte jag om bostadsbidrag hos Försäkringskassan. Postade papprena och förväntade mig ett svar efter sisådär 4 veckor, så hade det ju gått till för övriga klasskamrater som sökt och fått bostadsbidrag.
Nu är den den 26 april och jag har inte sett röken av varken pengar eller något besked från Försäkringskassan. I fredags blev jag så fundersam att jag skickade ett mejl till dem och väntade mig ett svar i kommande vecka (alltså efter helgen) men neeeej, mejl kan de hantera fort och Försäkringskassan är tydligen öppen på lördagar? Fick svar 08:25 där det stod:

"Försäkringskassan har för närvarande mycket långa handläggningstider på bland annat bostadsbidrag. Om din ansökan kom in så tidigt som mitten av januari så bör ditt beslut snart vara klart."


Bör snart vara klart? Tar det 3 månader att handlägga ett ärende om bostadsbidrag? Allvarligt? I mitt bakfulla tillstånd skrattade jag höft inombords för att inte trigga igång spyreflexerna.

Nu undrar jag följande 3 saker:

- När kommer handläggningen vara färdigt?
- Kommer det gå snabbare nu när jag hetsat dem genom mejl?
- Kommer jag få pengar för de tre månader jag fått vänta? Fick nämnligen höra av en vän att hon fick dubbelt bidrag för att hon fick vänta 2 månader lr något sånt. Så om jag nu får bostadsbidrag, får jag 3-4 gånger så mycket? Hade inte vart feeel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0